Mietteitä nykynäkyvyydestä somessa ja googlessa.
Sosiaalinen media. Insta. Face. Linkkari. Tiktok. Nettisivut. Uutiskirje. Ahdistus. Into.
Viime viikkoina olen osallistunut useampaan yrittäjien koulutukseen, jossa on käyty sekä sosiaalista mediaa ja googlemarkkinointia läpi. Mitä oppeja niistä jäi käteen? Teksti on kirjoitettu huumorimielellä.
- Somessa pitää olla, ei liikaa, ei liian vähän, vaan sopivasti (eli siis miten usein?)
- Insta on in, Face alkaa olla out (Mutta ne Facen tapahtumat on kätevät)
- Sivuasi pitää muiden linkata, Google tykkää (Paljon houkuttelua, että saan linkit toisten sivuille, tähän ei saa käyttää kuitenkaan rahaa). Se ei auta, että linkkaat muiden sivuja. (Hö, se olisikin liian helppoa. Eikä tekstin boldauskaan auta)
- Älä mieti, miten itse googlaisit, vaan mieti, mitä asiakkaasi googlaa (Voitteko kertoa minulle, mitä googlaatte?)
- Kuvat pitää olla tosi hienoja ja oikean sävyisiä, ja jollet maksa isohkoja summia kuvauskurssista, et ehkä onnistu. Koska et ymmärrä, että valokuva on syystä VALOkuva. (Eli siis mun ”normikuvat” ei enää kelpaa mihinkään? Ja mun pitää kuvata ainoastaan puolipilvisellä aurinkoisella säällä sivuvalossa kivoja esineitä.)
- Jos Instatilin feedi ei ole nätin sävyinen kaikkine kuvineen, tai kuvat eivät edusta kaikki samaa tunnetilaa, seuraajat eivät ala seuraamaan tiliäsi (Saan olla onnellinen kaikista teistä seuraajista, jotka sietävät erilaisia tunteita kuvissani, toivottavasti jostain saan samanhenkisiä seuraajia lisää)
- Videot (eli siis Reelsit) on kuitenkin se, mistä kaikki tykkää (kunhan teet ne oikean mittaisiksi, olet luonnollinen ja aito, mutta tukka ei hapsota eikä koirat hauku eikä käsi tärise ja selfietikku on asetettu oikean mittaiseksi. Olin siis ehkä ostanut vääränlaisen selfietikunkin.)
- Varaa aika kuvakategorian tekemiseen, niitä on hyvä olla monta ja joka lähtöön. Tämä kaikkihan käy käden käänteessä. (Ensin pitää keksiä se tunne, sitten pitää keksiä kuvakategorioiden alaotsikot, sitten pitää ottaa ne kuvat (oikealla tavalla) ja omassa tapauksessa saada ne koiratkin kuvaan ja sitten ne kuvat pitää vielä käsitellä, lajitella, ajastaa ja ehkä joku tekstikin niihin lisätä.)
- Jotta selviää ilman stressiä tästä, tämänkin kaiken voi toki ostaa muilta. (Onneksi. Toistaiseksi yritän kuitenkin itse verkostoni tuella.)
Mutta onneksi yksi oppi oli ylitse muiden. Ja tällä aion mennä jatkossa ja olen kiitollinen teille Creator Academy .
Oppinne, joka jäi mieleen on: Säännöllistä tekemistä, ei täydellisyyttä.
Toivotamme täydellistä talvipäivää juuri Sinulle täältä Myyn maailmasta. Kuvassa ollaan me, aidosti itsenämme tekemisen äärellä (ensimmäisen Reels-videon kuvauksen jälkeen). Hymyilytti. Ja kiitos Johannes Hesso. Koulutuksesi oli mieleenpainuva.
